Ο INHOPE παρουσιάζει τη δεύτερη έκδοση της Παγκόσμιας Επισκόπησης Νομοθεσίας για το CSAM, ένα σημαντικό έγγραφο που αναλύει τη νομοθεσία για το υλικό παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης (CSAM) σε 61 χώρες.

Η συνεργασία και η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των γραμμών μελών του INHOPE είναι απαραίτητη για τον ταχύ εντοπισμό και την απομάκρυνση παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο, ειδικά για το CSAM. Ωστόσο, η λειτουργία σε διαφορετικές νομικές δικαιοδοσίες παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις, ιδίως όσον αφορά την ταξινόμηση του περιεχομένου – αυτό που είναι παράνομο σε μια χώρα μπορεί να μην είναι σε άλλη. Το ζήτημα αυτό περιπλέκεται περαιτέρω από την άνοδο νέων τεχνολογιών, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), που συνεχίζουν να διαμορφώνουν το διαδικτυακό περιβάλλον. Οι εξελίξεις αυτές αναδεικνύουν την επείγουσα ανάγκη για συνεχή νομική ενημέρωση, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματική προστασία των ευάλωτων ομάδων, και ιδιαίτερα των παιδιών.

Η δεύτερη έκδοση της Παγκόσμιας Επισκόπησης Νομοθεσίας για το CSAM προσφέρει μια ολοκληρωμένη ματιά στη νομοθεσία για το CSAM σε 61 χώρες, συμπεριλαμβανομένων 49 μελών του INHOPE και άλλων 12 χωρών που δεν διαθέτουν γραμμές επικοινωνίας INHOPE. Αυτή η αναφορά είναι καίριας σημασίας για την αντιμετώπιση των ασυνεπειών στις περιφερειακές και εθνικές νομοθεσίες, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις για το πού είναι ισχυρά τα νομικά πλαίσια και πού χρειάζονται βελτιώσεις. Διευκρινίζοντας αυτές τις διαφορές, η επισκόπηση στηρίζει πιο αποτελεσματικές διεθνείς στρατηγικές για την προστασία των παιδιών από την κατάχρηση στο διαδίκτυο.

Ποιοι είναι οι στόχοι της επισκόπησης;

  • Να παρουσιάσει τις νομοθετικές διαφορές και ομοιότητες σε 61 χώρες από 5 ηπείρους.
  • Να λειτουργήσει ως πίνακας αναφοράς για την εθνική νομοθεσία γύρω από το CSAM.
  • Να στηρίξει και να ενθαρρύνει δράσεις ευαισθητοποίησης και υποστήριξης, καθώς και τη βελτίωση της νομοθεσίας σε εθνικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο.

Βασικές πληροφορίες

  • Η πλειονότητα των χωρών που παρουσιάζονται, συγκεκριμένα 46 από τις 61, εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον όρο «παιδική πορνογραφία» ή παρόμοια ορολογία με πορνογραφική χροιά για το υλικό που απεικονίζει παιδιά σε σεξουαλικές συμπεριφορές.
  • Στις 61 αυτές χώρες, υπάρχει σημαντική ανομοιογένεια ως προς τη νομιμότητα των διαφόρων τύπων περιεχομένου CSAM.
  • Το ψηφιακά παραγόμενο CSAM θεωρείται παράνομο στις περισσότερες από τις χώρες που εξετάστηκαν (40 από τις 61).
  • Σχέδια, manga και καλλιτεχνικές απεικονίσεις του CSAM είναι παράνομα στις περισσότερες χώρες (44 από τις 61). Σε 6 χώρες, η νομιμότητα βασίζεται αυστηρά στο πλαίσιο, με τη ρεαλιστικότητα του περιεχομένου να αποτελεί συχνά καθοριστικό παράγοντα.

Οι διαφορές στις εθνικές νομοθεσίες δημιουργούν σημαντικές προκλήσεις για τις αρχές και τις γραμμές επικοινωνίας όταν καλούνται να ταξινομήσουν και να διαχειριστούν πιθανώς παράνομο περιεχόμενο, ειδικά όταν αυτό φιλοξενείται ή προέρχεται από άλλες δικαιοδοσίες. Οι νομικές αυτές διαφορές υπογραμμίζουν την ανάγκη για ισχυρότερους, εναρμονισμένους εθνικούς και περιφερειακούς νόμους, ώστε να ρυθμιστεί αποτελεσματικότερα το επιβλαβές περιεχόμενο και να καταπολεμηθεί πιο αποδοτικά αυτό το διασυνοριακό έγκλημα. Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτές τις διαφορές, ανατρέξτε στην Παγκόσμια Επισκόπηση Νομοθεσίας για το CSAM.

Δείτε εδώ την Πλήρη Αναφορά.

Δείτε εδώ την Περίληψη της Επισκόπησης.