O INHOPE δημοσιεύει τη δεύτερη έκδοση της Επισκόπησης Παγκόσμιας Νομοθεσίας για το Υλικό Σεξουαλικής Κακοποίησης Παιδιών (Child sexual abuse material – CSAM), ένα ζωτικής σημασίας έγγραφο που εξετάζει τη νομοθεσία για το CSAM σε 61 χώρες.

Συνεργασία και ανταλλαγή δεδομένων

Η συνεργασία και η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των εθνικών γραμμών καταγγελίας του INHOPE είναι απαραίτητη για τον ταχύ εντοπισμό και την απομάκρυνση παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα του CSAM. Ωστόσο, η λειτουργία σε διαφορετικές νομικές δικαιοδοσίες παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις, ειδικά όσον αφορά την ταξινόμηση του περιεχομένου – αυτό που είναι παράνομο σε μία χώρα, μπορεί να μην είναι σε μία άλλη.

Το ζήτημα αυτό περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από την εμφάνιση νέων τεχνολογιών, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), που συνεχίζουν να διαμορφώνουν το διαδικτυακό περιβάλλον. Οι εξελίξεις αυτές υπογραμμίζουν την επιτακτική ανάγκη για συνεχή επικαιροποίηση της νομοθεσίας, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματική προστασία ευάλωτων ομάδων, ιδιαίτερα των παιδιών.

Η δεύτερη έκδοση της Παγκόσμιας Επισκόπησης Νομοθεσίας για το CSAM

Η νέα έκδοση παρέχει μια ολοκληρωμένη ανάλυση της νομοθεσίας για το CSAM σε 61 χώρες, συμπεριλαμβανομένων 49 κρατών-μελών του INHOPE και 12 κρατών-μελών της Σύμβασης Lanzarote που δεν διαθέτουν γραμμές καταγγελίας του INHOPE.

Η έκθεση αυτή είναι κρίσιμη για την αντιμετώπιση των ασυνεπειών στη νομοθεσία σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. Παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το πού είναι ισχυρά τα νομοθετικά πλαίσια και πού απαιτείται βελτίωση. Με την αποσαφήνιση αυτών των διαφορών, υποστηρίζεται η πιο συνεκτική και αποτελεσματική διεθνής στρατηγική για την προστασία των παιδιών από τη διαδικτυακή κακοποίηση.

Ποιοι είναι οι στόχοι της επισκόπησης;

  1. Να παρουσιάσει τις διαφορές και τις ομοιότητες της νομοθεσίας σε 61 χώρες από 5 ηπείρους.
  2. Να λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς για τη νομοθεσία σχετικά με το CSAM.
  3. Να υποστηρίξει και να ενθαρρύνει δράσεις ευαισθητοποίησης, συνηγορίας και βελτίωσης της νομοθεσίας σε εθνικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο.

Βασικά ευρήματα

  • Στις 46 από τις 61 χώρες, εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ο όρος «παιδική πορνογραφία» ή παρόμοια ορολογία με πορνογραφική έννοια για υλικό που απεικονίζει παιδιά σε σεξουαλικές συμπεριφορές.
  • Υπάρχουν σημαντικές διαφορές στη νομιμότητα των διάφορων τύπων περιεχομένου CSAM και του πλαισίου του στις 61 χώρες.
  • Το ψηφιακά παραγόμενο CSAM θεωρείται παράνομο στις 40 από τις 61 χώρες.
  • Σχέδια, manga ή καλλιτεχνικές απεικονίσεις CSAM είναι παράνομα στις 44 από τις 61 χώρες. Σε 6 χώρες, η νομιμότητα βασίζεται αυστηρά στο πλαίσιο, με τον ρεαλισμό του περιεχομένου να αποτελεί κοινό παράγοντα καθορισμού.

Οι αποκλίσεις στις εθνικές νομοθεσίες δημιουργούν σημαντικές προκλήσεις για τις αρχές και τις γραμμές καταγγελίας κατά την ταξινόμηση και διαχείριση πιθανώς παράνομου περιεχομένου, ειδικά περιεχομένου που φιλοξενείται ή αποστέλλεται από άλλες δικαιοδοσίες. Αυτές οι νομικές διαφορές υπογραμμίζουν την ανάγκη για ισχυρότερη, εναρμονισμένη νομοθεσία σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, ώστε να ρυθμίζεται καλύτερα το επιβλαβές περιεχόμενο και να καταπολεμηθεί αυτό το διεθνές έγκλημα πιο αποτελεσματικά.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτές τις διαφορές, ανατρέξτε στη Συνοπτική επισκόπηση της παγκόσμιας νομοθεσίας CSAM.